onsdag 28 mars 2012

Dubbelt besviken

Besvikelse nr 1. Tillsammans med ett 20-tal andra förväntansfulla litteraturälskare väntade jag förgäves på biblioteket på en föreläsare som skulle berättat för oss om August Strinderg och hans författarskap. Det nötet hade bokat in fel tisdag.

Besvikelse nr 2. Boken Ensamma hjärta och herrelösa hundar. En bit in på CD 3 slutar jag lyssna på en bok som jag nog aldrig skulle ha lånat. Bara omslaget skvallrar om att det inte är min smak, chick-lit och feel-good är två andra varningssignaler jag inte lyssnade till utan föll med hull och hår för hundarna. Det höll inte kan jag säga. Katarina Ewerlöfs uppläsning var som vanligt förstklassig men inte ens hennes röst kan ändra att det rör sig om en massa meningslöst och plader och sentimental dravel. Nej tack, jag orkar inte längre.
Min kärlek till hundar räckte inte för att gilla den här.

3 kommentarer:

Böckerx3/Metta sa...

Åh nej, vilken tråkig dag! :(

Vicky sa...

Vad trist med Strindbergsföreläsningen!
Jag har en släkting som titt som tätt ger mig chick-lit i present. Jag ger dem vidare utan att läsa :)

Hermia Says sa...

Ja, vad trist..